Piłkarz twarzą firmy. Które marki odzieżowe sponsorują najlepszych zawodników?

Stroje piłkarskie czołowych europejskich drużyn są zwykle sponsorowane przez największe marki sprzętu i odzieży sportowej. Najbardziej utytułowane hiszpańskie, angielskie czy niemieckie drużyny przeważnie posiadają komplety piłkarskie produkowane przez Adidasa, Nike lub Pumę. Ale największe odzieżowe marki podpisują także indywidualne kontrakty z zawodnikami. Sprawdź, kto sponsoruje największe gwiazdy futbolu.

Adidas korzysta ze Złotych Piłek

Plebiscyt magazynu “France Football”, który co roku przyznaje Złotą Piłkę najlepszemu piłkarzowi świata, to najcenniejsza indywidualna nagroda w środowisku piłki nożnej. Najwięcej razy w historii zdobył ją Lionel Messi. Argentyńczyk w Barcelonie na co dzień występuje w strojach sygnowanych znakiem Nike, ale jego indywidualnym sponsorem jest Adidas. Sześć Złotych Piłek Messiego z pewnością przynosi firmie wymierne korzyści marketingowe.

Jedną z ważniejszych twarzy niemieckiego koncernu jest także Paul Pogba. Francuz to nie tylko mistrz świata z 2018 roku, ale także gwiazda Manchesteru United, czyli klubu z największą liczbą kibiców na świecie. Pogbę rozpoznaje jednak nie tylko ponad 350 milionów fanów angielskiego zespołu, ale niemal każdy fan futbolu.

Adidas mocno stawia również na byłych piłkarzy, którzy nie grają już w piłkę, ale wciąż cieszą się wielką popularnością. Na czele tej listy są Anglik David Beckham, obecnie właściciel klubu z Miami, a także Francuz Zinedine Zidane, trener Realu Madryt. Niegdyś wspólnie występowali w klubie ze stolicy Hiszpanii, dziś pojawiają się w reklamach i na plakatach.

Nike na plecach Ronaldo

Jeśli flagowym okrętem “floty” Adidasa jest Messi, w przypadku Nike identyczną funkcję pełni Cristiano Ronaldo. Portugalczyk ma w dorobku tylko o jedną Złotą Piłkę mniej od wielkiego konkurenta. Podobnie jak Argentyńczyk, również klubowy strój do piłki nożnej Ronaldo nie jest dostarczany przez jego indywidualnego sponsora. Piłkarz gra bowiem w Juventusie sponsorowanym przez Adidasa.

Oprócz Ronaldo, który według plotek zawarł z firmą dożywotni kontrakt, Nike ma podpisane umowy z wieloma innymi gwiazdami. Wśród czołowych piłkarzy świata grupa zawodników występujących w butach dostarczanych przez tę firmę jest większa niż ta, która pozostaje wierna Adidasowi. Nike mocno stawia między innymi na Neymara, kreowanego przede wszystkim na idola nastolatków. Do tego sponsoruje między innymi Lukę Modricia, czyli zdobywcę Złotej Piłki 2018, Harry’ego Kane’a, czyli największą gwiazdę angielskiej piłki, a także kreowanego na następcę Messiego i Ronaldo Kyliana Mbappe.

Puma w Barcelonie

W ostatnich latach na reklamę wśród futbolowych gwiazd mocniej postawiła także Puma. Udało się jej między innymi “podebrać” Adidasowi Luisa Suareza, urugwajskiego napastnika FC Barcelona. Również inna z wielkich gwiazd katalońskiej ekipy, czyli Antoine Griezmann, reklamuje Pumę. Obecność niemieckiej marki w Barcelonie podkreśla także osoba Josepa Guardioli. Były piłkarz i trener drużyny z Katalonii, a obecnie opiekun Manchesteru City, występuje w reklamach Pumy. Dostrzeżemy w nich także między innymi Marco Reusa z Borussii Dortmund i Romelu Lukaku z Interu Mediolan.